• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Slantar.nu, förvånad att jag blev nekad av Slantar.nu

H

Hmm

Gäst
Poäng: 0
Är rätt förvånad att jag blev nekad av Slantar.nu

Sökte lån på 10 000 kr återbetalningstid 1 år
Inkomst per månad efter skatt: 26 000
Lånekostnader per månad: 5000
Hyra: 8000
Inga barn

Har ett betalningsutrymme på 13000 per månad, UC 0.4 och fick ändå avslag. Visserligen ser de inte UC score för de tar Bisnode men iaf...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Jag blev fly förbanand också eftersom Slantar/Extrakosing verkar neka till höger och vänster.

Ringde dom och såhär är det.

Dessa två aktörer går BARA på Bisnodebetyget. Så inkomst/anmärkningar/andra lån är skitsamma, har du bra betyg hos Bisnode så får du lån.
Däremot så fick jag höra att Bisnode KRAFTIGT reglerat, kort och gott så innebär det om du har sökt 5-6 sms-lån senaste månaden så har du mellan 1-3 på deras 10-skala där 1 är sämst.
Med andra ord så kommer det bli tufft framöver om man gjort en del smsförfrågningar där Bisnode varit inbladat.
 
H

Hmm

Gäst
Poäng: 0
Jag blev fly förbanand också eftersom Slantar/Extrakosing verkar neka till höger och vänster.

Ringde dom och såhär är det.

Dessa två aktörer går BARA på Bisnodebetyget. Så inkomst/anmärkningar/andra lån är skitsamma, har du bra betyg hos Bisnode så får du lån.
Däremot så fick jag höra att Bisnode KRAFTIGT reglerat, kort och gott så innebär det om du har sökt 5-6 sms-lån senaste månaden så har du mellan 1-3 på deras 10-skala där 1 är sämst.
Med andra ord så kommer det bli tufft framöver om man gjort en del smsförfrågningar där Bisnode varit inbladat.

Min Bisnode score kan vara dålig, men jag såg ingen skala på den upplysning jag fick till Kivra?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Inte jag heller,
Jag ringde extrakosing och frågade om mitt Bisnodebetyg.
 

o c

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
22 Februari 2018
Meddelanden
171
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
skaffa min upplysning så ser ni där. 1 betyder "kredit avråds", 2 "svag kredit". omfrågningar ligger kvar synliga för andra 1 år och 2 år för dig. försöker få lite koll på hur långt efter en ff som betyget förbättras men ingen här verkar ha koll på det. eller?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
O C du ställer samma fråga i flera trådar och du har fått svar.

Bisnode baserar sitt betyg NÄSTAN identiskt som MinUC, hela deras system är ju nästan identiskt.
Precis som din UC försämras utav att ha 20 förfrågningar så är kontentan samma på Bisnode.

Som jag tolkade extrakosing är det som följer - Har du DET SENASTE ÅRET (vilket du själv läste dig till) haft förfråningar på 7-8 lån kopplade till Bisnode så har du 1-2 i "Bisnodebetyg"

Så det spelar ingen roll om din förfrågning hos Bisnode är 1 månad gammal eller 5 månader (i princip som hos UC) utan sålänge den är inom 12 månader så belastar den dig.
 

o c

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
22 Februari 2018
Meddelanden
171
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Ska inte gräla med dig;), men nej har inte fått tillfredsställande svar. De slutsatser du drar ovan stämmer inte med vad jag ser på Minupplysning och hur kreditbetyget farit upp och ner mellan alla omfrågningar från låneföretag. Det du skriver stämmer inte. Jag får återkomma med de erfarenheter jag gör själv.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Ställ frågan igen och tydligt så kanske du får något svar ifrån någon som kan :)!

Däremot det jag skrev var Slantar.nu som berättade.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 707
Ska inte gräla med dig;), men nej har inte fått tillfredsställande svar. De slutsatser du drar ovan stämmer inte med vad jag ser på Minupplysning och hur kreditbetyget farit upp och ner mellan alla omfrågningar från låneföretag. Det du skriver stämmer inte. Jag får återkomma med de erfarenheter jag gör själv.
Vad det gäller kreditupplysningar så går det nog tyvärr inte att få några exakta svar, för ingen här i detta forumet vet. Vi kan gissa oss till olika faktorers påverkan utifrån egna erfarenheter, men helt plötsligt kullkastas en teori av att någon har en helt annan erfarenhet... Själv hade jag fantastiskt kreditbetyg på Bisnode men uruselt på UC ända fram tills allt kraschade och jag hamnade hos KFM, nu är de lika usla.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp